Butikens regler

§1

Definitioner

  1. Kundtjänst - säljarens kundtjänstavdelning, som ger kunderna information om omfattningen av de aktiviteter som utförs av onlinebutiken, särskilt när det gäller onlinebutiken, varor som finns tillgängliga pa onlinebutikens webbplats, beställningar och försäljningsvillkor. Kundtjänsten kan kontaktas pa vardagar mellan kl. 8.00 och 16.00 pa följande e-postadress [email protected].
  2. Arbetsdagar: mandag till fredag, exklusive helgdagar.
  3. Kund - en fysisk person, en juridisk person eller en organisatorisk enhet som inte är en juridisk person men som tillerkänns rättskapacitet av särskilda bestämmelser, som gör en beställning i butiken.
  4. Civilrätt – Civil Code, senaste uppdatering av detta koden: 1 september 2022.
  5. Konsument - kunden, dvs. den fysiska personen som genomför en juridisk handling med en entreprenör som inte är direkt knuten till sin kommersiella eller professionella verksamhet, samt kunder till vilka tvingande rättsliga bestämmelser ger vissa rättigheter till konsumenter eller assimilerar deras rättsliga status till konsumenternas.
  6. Konto - personligt administrations- och informationspanel för kunden i nätbutiken, som skapas automatiskt efter kundens korrekta registrering i butiken, där data samlas in och lagras, särskilt om de beställningar som kunden har gjort och de data som lämnades vid registreringen.
  7. Reglering: detta dokument.
  8. Butik eller nätbutik: online-tjänsten tillgänglig pa interbeds.se. Säljare eller BMS GROUP - Sławomir Pegza känd pa marknaden under namnet BMS GROUP PEGZA SŁAWOMIR med sitt huvudkontor beläget pa Broniewskiego 18, 98-400 Wieruszów (postadress: BMS GROUP, Zgorzelec 29, 63-630 Rychtal) , med NIP 619-181-93-51, REGON 731626185.
  9. Varor - möbler och heminredningsartiklar som presenteras i nätbutiken av säljaren.
  10. Avtal - ett köpeavtal för Varor mellan Säljaren och Kunden, slutet pa distans, genom nätbutiken.
  11. Lag om personuppgiftsskydd - Lag n° 2018-493 av den 20 juni 2018 angaende skydd av personuppgifter.
  12. Konsumenträttslagen – Konsumentlagen (senaste version i kraft den 18 augusti 2022).
  13. Lag om elektroniska tjänster - avser lagen av den 11 mars 2003 om informationssamhällets tjänster.
  14. Beställning - ett uttalande om Kundens vilja, direkt syftat till att inga Avtalet, som särskilt specificerar typ och mängd av Produkter.

§2

Allmänna bestämmelser

  1. Nätbutiken drivs och administreras av säljaren.
  2. Syftet med nätbutiken är att ge kunderna möjlighet att bekanta sig med de varor som erbjuds av säljaren, inklusive deras priser och tillgänglighet, samt att pa distans inga Köpavtal för Varor.
  3. Denna Reglering fastställer reglerna för försäljning av Varor av säljaren med användning av distanskommunikation, typen av elektroniska tjänster som tillhandahalls av säljaren via butiken, samt reglerna för kundens användning av nätbutiken.
  4. Nätbutiken säljer varor pa detaljniva via Internet baserat pa denna reglering.
  5. Om beställaren innehar ett aktivt europeiskt momsregistreringsnummer, vänligen skicka ett e-postmeddelande till [email protected] och beställningen kommer att omdirigeras till företagsövervakaren.
  6. Frakt sker inom Sverige. Leverans förväntas endast till bostadens (husets) ingang eller byggnadens ingang. Leveranskostnaderna inkluderar inte tjänsten att transportera sängarna till lägenheten och montera dem. Leverans till högre vaningar eller till plattformen förväntas inte. Leveransplats: Polen.
  7. Ingaende av Avtalet innebär ett godkännande av bestämmelserna i Regleringen.
  8. Kunden kan när som helst fa tillgang till den aktuella versionen av denna Reglering pa [https://interbeds.se/info/butikens-regler] och via en länk pa butikens hemsida, samt skriva ut det när som helst.

§3

Elektroniska tjänster tillhandahalls av säljaren

  1. Inom ramen för tillhandahallande av tjänster elektroniskt, utgör denna Reglering en reglering enligt lagen om tillhandahallande av elektroniska tjänster.
  2. Säljaren tillhandahaller följande elektroniska tjänster via butiken:
    1. skapa och hantera ett konto ;
    2. möjliggöra att göra Beställningar via butiken och inga Avtal;
    3. skicka ett nyhetsbrev om nya produkter och butikens kampanjer till den e-postadress som tillhandahalls av kunden.
  3. Kunden kan skapa ett konto för sig själv. Detta kräver en registrering i nätbutiken genom att fylla i formuläret en gang i fliken "Konto", tillgänglig pa adressen: https://interbeds.se/logga-in
  4. Registrering i butiken kräver en e-postadress, ett lösenord, godkännande av Regleringen och markeringen "Jag vill skapa ett konto i butiken".
  5. Efter att ha klickat pa knappen "Registrera", far kunden ett meddelande som bekräftar skapandet av kontot till den e-postadress som angetts vid registreringen. Genom att kunden tar emot nämnda meddelande anses ett avtal för tillhandahallande av denna elektroniska tjänst ingatts. Kontot görs kostnadsfritt tillgängligt för kunden och för obestämd tid.
  6. För att aktivera det skapade kontot, följ instruktionerna i det skickade e-postmeddelandet. Fram till dess förblir kontot inaktivt.
  7. Kunden kan när som helst begära att kontot raderas av säljaren genom att skicka denna information till e-postadressen [email protected]
  8. Kunden är skyldig att halla lösenordet och inloggningsuppgifterna till kontot hemliga.
  9. Säljaren kan radera kundens konto om kunden:
    1. bryter mot Regleringen ;
    2. lämnar falska uppgifter vid registreringen ;
    3. lämnar falska uppgifter vid inlämnande av beställningen ;
    4. lämnar falska uppgifter vid betalningen enligt §5, punkt 1b i regleringen ;
    5. kunden inte använt kontot pa mer än 3 ar.
  10. Tjänsten med nyhetsbrev som tillhandahalls av säljaren börjar med kundens samtycke att ta emot det. Denna tjänst tillhandahalls kostnadsfritt till kunden med den frekvens som säljaren bestämmer. Användaren kan när som helst avbryta prenumerationen pa nyhetsbrevet. Användaren kan ocksa ändra e-postadressen som nyhetsbrevet skickas till. Avprenumerationstjänsten kan göras genom att klicka pa "Avprenumerera"-knappen längst ner i varje nyhetsbrev.
  11. Klagomal relaterade till tillhandahallandet av elektroniska tjänster kan lämnas:
    1. genom att skicka ett skriftligt klagomal till följande adress: BMS GROUP, Zgorzelec 29, 63-630 Rychtal eller ;
    2. via e-post till följande adress: [email protected]
  12. Vid beskrivning av klagomalet rekommenderas det att inkludera:
    1. omständigheterna och information om klagomalets föremal, inklusive typ och datum för avvikelser/problem they identifying the subject of the complaint ;
    2. kundens krav ;
    3. kontaktuppgifter till den person som lämnar klagomalet.
  13. Framförandet av ovanstaende information är avsett att underlätta och paskynda hanteringen av klagomalet av säljaren.
  14. De krav som anges ovan i §3 punkt 12 är endast en rekommendation och deras inlämning är frivillig. Att inte tillhandahalla ovanstaende information paverkar inte klagomalets giltighet, även om det kan leda till behovet av ytterligare komplettering av nödvändiga data för att undersöka klagomalet av säljaren.
  15. Säljaren kommer att svara pa klagomalet omedelbart, men senast inom 30 dagar fran det att det lämnades in (konsumentlagen), om lagen inte föreskriver annan tidsfrist.
  16. Användningen av butiken är möjlig under förutsättning att kundens datorsystem uppfyller följande tekniska minimikrav: en dator eller en mobil enhet med tillgang till Internet (med en processor med minst 800 MHz; 512 MB RAM; ett grafikkort och en skärm som stöder en upplösning pa 800x600 pixlar och 56 färger); Internet Explorer version 10 eller senare eller de senaste versionerna av installerade webbläsare (inklusive mobila webbläsare): Chrome, Firefox, Opera, Safari med aktiverat stöd för JavaScript; ett giltigt och korrekt konfigurerat e-postkonto; möjlighet att läsa filer i Portable Document Format (pdf).
  17. Det är förbjudet för kunden att tillhandahalla illegalt innehall, som är i strid med lagen, god moral eller kränker tredjeparts personliga rättigheter.

§4

Information om varor och priser

  1. Information om varorna som erbjuds av nätbutiken för försäljning finns tillgänglig pa webbplatsen interbeds.se. Informationen i fraga placeras med information om egenskaperna och priserna pa varorna. Bilder och beskrivningar av varorna som publiceras i nätbutiken är föremal för tekniska begränsningar och är avsedda att ge kunden en allmän uppfattning om egenskaper, utseende och prestanda för varorna. Utseendet pa varorna pa bilderna som presenteras i nätbutiken kan skilja sig fran utseendet pa varorna, vilket kan bero pa till exempel skärminställningar, ljusförhallanden eller fotografiska begränsningar. Dessutom kan den tekniska beskrivningen av varan innehalla förenklingar relaterade till dess omvandling till en läsbar version lämplig för placering i nätbutiken.
  2. Priserna pa varorna placeras bredvid varorna i nätbutiken.
  3. Alla priser pa varorna som visas pa butikens webbplats anges i euro.
  4. Priserna som anges pa butikens webbplats är bruttopriser, det vill säga de inkluderar mervärdesskatten som är skyldig pa varor och tjänster.
  5. Frakt sker inom Sverige.
  6. Möblerna tillgängliga i butiken är nya.
  7. När det gäller madrasser förbehaller sig butiken rätten till en negativ och positiv tolerans pa +/- 2 % i bredd och längd och +/- 1 cm för deras höjd, pa grund av den höga kompressionen och elasticiteten hos materialet de är gjorda av.

§5

Regler för att göra en beställning

  1. Informationen pa butikens webbplats utgör inte säljarens erbjudande, utan endast kundernas inbjudan att lämna erbjudanden för att inga Avtalet.
  2. Beställningar kan göras medan butikens webbplats är tillgänglig. Vanligtvis, 7 dagar i veckan och 24 timmar om dygnet, dock pa grund av tekniska begränsningar garanterar säljaren inte konstant tillgang till butikens webbplats.
  3. Kunden väljer varorna och deras kvantitet genom att klicka pa knappen "LÄGG TILL I KUNGVAGN". Fönstret "Din kundvagn" visar den valda produkten och dess kvantitet i kundvagnen, dess enhetspris, dess värde, fraktkostnader och det totala värdet av hela beställningen.
  4. Genom att upprepa ovanstaende procedur kan kunden samla ytterligare varor i kundvagnen eller öka deras kvantitet.
  5. Kunden kan kontrollera innehallet i sin kundvagn genom att klicka pa knappen "Din kundvagn", där betalningsmetoden ocksa väljs och där kunden far slutlig information om beställningskostnaden.
  6. Innan kunden gör en beställning kan han eller hon kontrollera innehallet i sin kundvagn och göra eventuella ändringar (till exempel kvantiteten av varorna), justera deras värde eller ta bort varorna fran kundvagnen.
  7. Kunden kan fortsätta att handla genom att klicka pa knappen "Fortsätt shoppa" efter att ha lagt till varan i kundvagnen, och även ha konsulterat innehallet i kundvagnen.
  8. Villkoret för att beställningen ska kunna utföras via butikens webbplats är att rätt fylla i beställningsformuläret genom att ange de obligatoriska personuppgifterna och acceptera Regleringen och Sekretesspolicyn. Butiken förbehaller sig rätten att vägra att utföra beställningen om de uppgifter som tillhandahalls av kunden i registreringsformuläret är ofullständiga, felaktiga eller väcker tvivel om deras korrekthet. Vid vägran att utföra beställningen kommer kunden att informeras via e-post. Meddelandet kommer att skickas till den e-postadress som anges av kunden i beställningsformuläret.
  9. Efter att ha gjort beställningen skickas ett e-postmeddelande med bekräftelse av beställningen till kunden. Att skicka de nämnda elementen via e-post av säljaren innebär att parterna har ingatt Avtalet.
  10. Kunden är skyldig att betala för beställningen inom 5 arbetsdagar fran dag för mottagande av e-postmeddelandet som avses i paragraf 9 ovan. Om betalning inte görs inom den angivna tidsfristen kan säljaren franträda Avtalet utan att ange ytterligare tidsfrist.
  11. Avtalet är skrivet pa svenska.
  12. Varje beställning dokumenteras med en försäljningsfaktura med mervärdesskatt.
  13. Försäljningsfakturan med moms skickas elektroniskt till den e-postadress som angetts av kunden i beställningsformuläret.

§6

Betalningsmetoder

  1. Du kan betala för din beställning med kreditkort, via Klarna, PayPal och via banköverföring.


§7

  1. Leveransperioder. Leveransen av beställningen är normalt sett 14 arbetsdagar fran dagen för betalning av beloppet för beställningen till säljarens konto. Den förväntade leveranstiden för beställningen visas i nätbutiken bredvid varubeskrivningen. I undantagsfall kan leveranstiden för beställningen förlängas.

§8

Leverans

  1. I Sverige levereras paket upp till 20 kg med GLS-kurir till ParcelShop. Mottagaren (köparen) maste själv hämta dem fran denna punkt.
  2. Säljaren förbehaller sig rätten att kunden inte kan välja dagar och/eller tider för leverans vid beställning.
  3. Budfirman levererar de beställda varorna till kunden till den adress som angetts i beställningen.
  4. Leveransen sker inom ett specifikt land.
  5. Produkter levereras till kunden endast genom transport av ett oberoende budföretag. Att personligen hämta de beställda produkterna är inte möjligt.
  6. Varor levereras till kunden pa arbetsdagar mellan klockan 8:00 och 16:00.
  7. Möbler levereras till kunden i paket som kräver självmontering.
  8. Leveransen av varor inkluderar inte att bära in varor i lägenheten.
  9. Vid mottagandet av paketet bör kunden ägna särskild uppmärksamhet at till
  10. Vid mottagandet av paketet maste Kunden ägna särskild uppmärksamhet at det mottagna paketets skick. I händelse av synlig skada rekommenderas kunden att packa upp paketet i närvaro av kuriren, kontrollera varorna för eventuella brister eller defekter och, om de hittas, upprätta en rapport av kunden i närvaro av kuriren.
  11. Genom att bekräfta mottagandet erhaller Kunden äganderätten till Varorna. Vid den tidpunkt som anges i punkt 7 ovan övergar alla risker som är förknippade med innehav och användning av Varorna till Kunden.
  12. I särskilda fall kan leveranstiden för beställningen försenas, vilket kan bero pa orsaker som ligger utanför säljarens kontroll.

§9

Reklamationer avseende Varorna

  1. Grunden för och omfattningen av Säljarens ansvar gentemot Kunden i händelse av ett fysiskt eller juridiskt fel i de salda Varorna framgar av tillämpliga lagbestämmelser.
  2. Säljaren är skyldig att förse Kunden med felfria Varor.
  3. Om Varorna som säljs via Butiken är felaktiga har Kunden rätt att göra ansprak pa dem.
  4. Reklamationsrätten omfattar inte fel som beror pa att Kunden har använt Varan felaktigt.
  5. Reklamationer kan göras av Kunden pa följande sätt:
    1. elektroniskt genom att skicka ett e-postmeddelande till: [email protected]
    2. pa traditionellt sätt genom att skicka ett klagomal till företagets korrespondensadress: BMS GROUP, Zgorzelec 29, 63-630 Rychtal.
  6. Det rekommenderas att klagomalet innehaller följande information
    1. Kundens för- och efternamn ;
    2. Kundens postadress
    3. Kundens e-postadress.
    4. telefonnummer till kontaktperson (om tillämpligt);
    5. det datum da avtalet ingicks / det datum da beställningen gjordes
    6. Föremalet för klagomalet;
    7. beskrivning av de skadade artiklarna;
    8. Kundens begäran;
    9. fotografisk dokumentation av de skadade föremalen.
  7. De krav som avses ovan i artikel 6 är endast rekommendationer och det är frivilligt att lämna dem. Underlatenhet att tillhandahalla ovanstaende information paverkar inte effektiviteten i anspraket, även om det kan leda till behovet av att komplettera de uppgifter som krävs för att undersöka det ansprak som anges av säljaren.
  8. Om de salda varorna är defekta kan kunden :
    1. framställa krav pa prisavdrag eller hävning av avtalet, om inte säljaren omedelbart och utan oskälig olägenhet för kunden ersätter den felaktiga varan med en felfri vara eller avhjälper felet. Det nedsatta priset skall sta i proportion till det pris som följer av Avtalet där värdet av den felaktiga Varan förblir lika med värdet av den felfria Varan. Kunden far inte säga upp Avtalet om felet i Varan är irrelevant;
    2. kräva att Varan byts ut mot en felfri Vara eller att felet avhjälps, savida det inte är omöjligt att fa Varan avtalsenlig pa det sätt som Kunden valt eller om det skulle medföra orimliga kostnader jämfört med den metod som Säljaren föreslar. Säljaren ska vara skyldig att ersätta den felaktiga Produkten med en Produkt utan fel eller att avhjälpa felet inom skälig tid utan onödig olägenhet för Kunden;
  9. med förbehall för och i enlighet med relevanta bestämmelser.
  10. Säljaren ska omedelbart besvara Kundens reklamation, senast inom 14 dagar fran dagen för mottagandet. Om kunden har begärt utbyte eller avhjälpande av felet eller har lämnat en förklaring om prisavdrag, med angivande av det belopp med vilket priset ska sänkas, och säljaren inte har svarat pa denna begäran inom 14 dagar fran mottagandet, ska begäran anses ha varit berättigad.
  11. Säljaren ska inom den tid som anges ovan skicka sitt yttrande över klagomalet per e-post till den e-postadress som kunden har angett.
  12. Om klagomalet godkänns kommer Säljaren att vidta lämpliga atgärder för att svara pa Kundens begäran i enlighet med vad som anges i det klagomal som lämnats in av Kunden.
  13. Säljaren ska vara ansvarig enligt garantin om ett fysiskt fel upptäcks inom tva ar fran dagen för leverans av varorna till kunden. Kravet pa att eliminera felet eller ersätta Produkten med en felfri Produkt upphör att gälla efter ett ar fran den dag da felet upptäcktes, men i fraga om en Beställning som gjorts av en Konsument - ska preskriptionstiden inte upphöra före utgangen av den period som avses i första meningen.

§10

Uppsägning av avtalet

  1. Kunden har rätt att säga upp avtalet utan angivande av skäl inom 14 dagar fran den dag da Kunden tog Varorna i besittning eller da en tredje part, annan än transportören och angiven av Kunden, tog Varorna i besittning (med undantag för de fall som avses i konsumentlagstiftningen).
  2. Den ovannämnda perioden börjar löpa fran det ögonblick da varorna tas emot, vilket bekräftas av kurirföretagets mottagande av paketet.
  3. För att bevara de element som nämns ovan maste tidsfristen respekteras och en lämplig förklaring om aterkallande av avtalet maste skickas.
  4. Förklaringen maste lämnas in i elektronisk form genom att den skickas till e-postadressen [email protected]
  5. Förlagan till förklaring om franträdande av avtalet bifogas i bilaga 1 till föreskrifterna.
  6. Vid franträdande av Avtalet ska Avtalet anses vara ogiltigt.
  7. Returnerade varor ska skickas till följande adress: BMS GROUP, Zgorzelec 29, 63-630 Rychtal.
  8. Endast de direkta kostnaderna för att returnera Produkten ska bäras av konsumenten.
  9. Om kunden utövar sin lagstadgade angerrätt kommer säljaren att aterbetala de betalningar som kunden har gjort med samma betalningsmetod som kunden har använt, savida inte kunden uttryckligen har godkänt en annan returmetod som inte medför nagra kostnader för kunden. Om betalningen inte kan aterbetalas med samma betalningsmetod som kunden använt, pa grund av att Säljaren inte längre stöder en viss betalningsmetod, kommer Säljaren att göra aterbetalningen med den betalningsmetod som sa nära som möjligt motsvarar den betalningsmetod som kunden tidigare använt.
  10. Om Säljaren inte själv har erbjudit sig att hämta Varorna hos Kunden, far Säljaren skjuta upp aterbetalningen av betalningar som mottagits fran Kunden till dess att Varorna har mottagits av Säljaren eller Kunden har lämnat bevis pa att Varorna har returnerats, beroende pa vilket som inträffar först. Om betalningen ska aterbetalas till Kundens bankkonto ska Säljaren aterbetala betalningen till det bankkonto som Kunden har angett (t.ex. i uttagsblanketten), och om Kunden inte anger det bankkonto till vilket betalningen kan aterbetalas ska Säljaren aterbetala betalningen till det bankkonto som Kunden använde för att göra betalningen enligt det Försäljningsavtal som Säljaren säger upp, med förbehall för punkt 9 ovan. Om betalningen gjordes av langivaren som en del av kundens ingaende av konsumentkreditavtalet, kommer säljaren att aterbetala betalningen till langivarens konto.
  11. Vid angerförklaring av ett distansavtal far Varorna inte vara skadade eller bära spar av användning utöver vad som är nödvändigt för att fastställa deras art, egenskaper och funktion. Konsumenten är ansvarig för eventuell minskning av varornas värde till följd av användning utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
  12. Om kunden inte hämtar ut paketet kommer kostnaden för att returnera varorna att faktureras kunden. Säljaren förbehaller sig rätten att minska sängbeloppet med den totala kostnaden för att returnera varorna till säljarens huvudkontor. Dessa fraktkostnader kan variera fran 50 till 300 euro beroende pa paketets vikt och transportören, och omräknas fran fall till fall beroende pa order.
  13. Den köpare som gör en betalning genom Klarna och som annullerar beställningen innan varorna har skickats eller som säger upp avtalet efter att ha mottagit varorna, maste bära kostnaden för den provision som Klarna debiterar säljaren.

§11

Garanti

  1. Alla varor som säljs i butiken omfattas av 24 manaders garanti.
  2. Garantitiden räknas fran det datum da varan levererats till Kunden.
  3. De detaljerade garantivillkoren anges i varje enskilt fall pa garantikortet som utfärdats av garantigivaren och som bifogas varorna.

§12

Skydd av personuppgifter

  1. Säljaren är administratör av kundens personuppgifter som samlas in via webbutiken.
  2. Kundens tillhandahallande av personuppgifter är frivilligt, men nödvändigt för registrering (skapande av ett konto), genomförande av en beställning, genomförande av avtal, tillhandahallande av nyhetsbrevstjänsten och behandling av klagomal.
  3. Detaljerad information om skyddet av personuppgifter finns i fliken ”Sekretesspolicy” som finns tillgänglig i onlinebutiken.

§13

Policy för returer

  1. Köparen är ansvarig för att ta emot de beställda varorna (vid distansförsäljning - avsändande). Om köparens egendom returneras till säljaren till följd av uteblivet mottagande, underlatenhet att hämta ut paketet pa grund av fel eller försummelse fran köparens sida (men ocksa till följd av avsiktlig sändning av varan till säljarens adress), kommer köparen att bära fraktkostnaderna (tur och retur) för beställningen.
  2. Dessa fraktkostnader kan variera fran 50 till 300 euro beroende pa paketets vikt och transportören och omräknas fran fall till fall beroende pa beställningen.
  3. Köpare som gör en betalning via Klarna och annullerar beställningen innan varorna skickas eller franträder avtalet efter att ha mottagit varorna star för kostnaden för den provision som Klarna debiterar säljaren.
  4. Köpare som gör en betalning via PayPal och avbeställer ordern före avsändandet av varan eller franträder avtalet efter mottagandet av varan star för kostnaden för den provision som PayPal debiterar säljaren. PayPals provisionsavgift är 2,9 % (plus en schablonavgift).

14

Slutliga bestämmelser

  1. Föreskrifterna är giltiga fran och med den 21 april 2022.
  2. De avtal som ingas av säljaren ingas i enlighet med fransk lag och pa franska.
  3. De väsentliga bestämmelserna i försäljningsavtalet konsolideras, säkras, avslöjas och bekräftas för kunden genom att skicka ett e-postmeddelande till kunden som bekräftar slutförandet av beställningen. Innehallet i avtalet registreras och säkras ocksa i webbutikens datorsystem. När Avtalet har ingatts ska Säljaren förse Kunden med ett inköpsbevis i elektronisk form eller tillsammans med paketet som innehaller Varorna. Beställningsspecifikationerna kan ocksa bifogas försändelsen.
  4. Kunden har rätt att använda sig av utomrättsliga medel för att hantera klagomal och fa gottgörelse.
  5. Det är frivilligt att använda sig av klagomalshantering och gottgörelse utanför domstol.
  6. Detaljerad information om konsumentkundens möjlighet att använda utomrättsliga medel för att hantera klagomal och ansprak, liksom reglerna för att fa tillgang till dessa förfaranden, finns tillgängliga fran konsumentförsvararnas kontor och webbplatser.
  7. Den behöriga jurisdiktionen för alla rättsliga tvister kommer att vara den i köparens hemvist.
  8. I fragor som inte omfattas av dessa föreskrifter ska de allmänt tillämpliga bestämmelserna i fransk lag gälla, särskilt: civillagen, lagen om informationssamhällets tjänster, bestämmelserna i konsumentlagen och andra relevanta bestämmelser i allmänt tillämplig lagstiftning.
  9. Säljaren informerar härmed kunden om att användningen av onlinebutiken via en webbläsare, inklusive genomförandet av en beställning, samt telefonförbindelsen med kundtjänstavdelningen, kan vara förknippad med behovet av att adra sig avgifter för internetanslutning (dataöverföringshastighet) eller kostnaden för en telefonanslutning, beroende pa tariffformeln för den tjänsteleverantör som används av kunden.
  10. Butiken förbehaller sig rätten att annullera beställningar i händelse av prisfel pa grund av systemfel eller mänskliga fel.

15

Yttranden i webbutiken

  1. En kund i webbutiken har möjlighet att frivilligt och kostnadsfritt lämna ett utlatande om köp som gjorts i webbutiken. Ämnet för yttrandet kan ocksa vara en bedömning, ett foto eller en recension av den köpta produkten i webbutiken.
  2. Efter att ha gjort inköp i Internetbutiken överför säljaren uppgifter som är nödvändiga för att skapa en e-postinbjudan till det företag som hanterar undersökningsprocessen.Skicka undersökningar och processen för att samla in asikter i formulär hanteras helt av företaget TrustMate SA med sitt säte pa Bartoszowicka 3, 51-641 Wrocław. TrustMate SA skickar ett e-postmeddelande till kunden med en begäran om ett yttrande och en länk till ett onlineformulär som gör det möjligt för kunden att ge ett yttrande - onlineformuläret gör det möjligt för kunden att svara pa säljarens fragor om sitt köp, betygsätta det, lägga till en egen beskrivning av yttrandet och ett foto av den köpta produkten. Om ett omdöme inte har lämnats efter den första inbjudan att lämna ett omdöme kan TrustMate skicka inbjudan pa nytt.
  3. Ett betyg kan endast lämnas av en kund som har gjort ett köp i online-säljarens butik.
  4. Asikter som lämnas av kunden publiceras av säljaren i onlinebutiken och pa TrustMate.io-visitkortet.
  5. Inlämnandet av ett yttrande far inte användas av kunden för olagliga aktiviteter, i synnerhet för aktiviteter som utgör en illojal konkurrenshandling mot säljaren eller aktiviteter som kränker personliga rättigheter, immateriella rättigheter eller andra rättigheter som tillhör säljaren eller tredje part.
  6. Ett utlatande kan endast utfärdas för de produkter som faktiskt har köpts fran säljarens webbutik. Det är förbjudet att inga fiktiva/skenbara försäljningsavtal i syfte att avge ett utlatande. Varken säljaren själv eller dennes anställda, oavsett anställningsform, far vara författare till ett utlatande.
  7. Ett yttrande kan när som helst raderas av dess författare.